آیا کووید-19 مشکل شنوایی ایجاد می نماید؟

به گزارش دَبی بلاگ، پیامدهای کووید-19 هر روز افزایش می یابند و اکنون پژوهشگران بریتانیایی گزارش می نمایند که بعضی از بیمارانی که از این عفونت با کروناویروس جدید بهبود می یابند، دچار مسائل ادامه یابنده شنوایی می شوند.

آیا کووید-19 مشکل شنوایی ایجاد می نماید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از هلث دی نیوز در این آنالیز 120 بیمار بریتانیایی که به علت کووید-19 بستری شده بودند، به وسیله تلفن مورد پرسش قرار گفتند.

هنگامی که از بیماران درباره تغییرات شنوایی شان پرسش شد، 13 درصد بیماران گفتند شنوایی شان بدتر شده است. هشت بیمار گفتند که شنوایی شان کاهش یافته است و هشت بیمار از تینیتوس (وزوز گوش) شکایت داشتند.

کوین مونرو، استاد شنوایی سنجی در دانشگاه منچستر و سرپرست این آنالیز گفت: ما از قبل می دانیم که ویروس هایی مانند سرخک و اوریون و ویروس های عامل مننژیت می توانند ناشنوایی ایجاد نمایند و کروناویروس هم می تواند به اعصابی که اطلاعات را به مغز می فرستند، آسیب بزند.

به گفته او، از لحاظ نظری کووید-19 ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در بخش هایی از دستگاه شنوایی از جمله گوش میانی یا حلزون گردد.

مونرو اضافه نمود عوارضی مانند نوروپاتی شنوایی، مشکل شنوایی که در آن حلزون گوش داخلی به درستی عمل می نماید، اما انتقال پیغام ها به وسیله عصب شنوایی به مغز مختل شده است، ممکن است باعث گردد افراد در هنگام وجود سروصدای پس زمینه ای دچار اختلال شنوایی شوند.

نشانگان گیلن-باره که با کووید-19 مرتبط شده است، نیز با نوروپاتی شنوایی ارتباط دارد.

البته به گفته این پژوهشگران باید پژوهش های بیشتری انجام گردد تا معلوم گردد ویروس دقیقا چگونه بر شنوایی افراد تاثیر می گذارد.

به گفته مونرو ممکن است عوامل دیگری به جز کووید-19 بر اختلال شنوایی و وزوز گوش از قبل موجود در بیماران تاثیر بگذارند و آن را تشدید نمایند. از جمله استرس و اضطراب ناشی از بیماری و نیز استفاده از ماسک های صورت که برقراری ارتباط را مشکل تر می نمایند، تاثیرات داروهای مورد مصرف برای درمان کرون ابر شنوایی یا عوامل دیگر مربوط به بیماری شدید و بحرانی.

  • یکی دیگر از نشانه های کووید-19: تاثیر بر شنوایی

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10701

به "آیا کووید-19 مشکل شنوایی ایجاد می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کووید-19 مشکل شنوایی ایجاد می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید