آمریکا رکورددار مداخله در انتخابات دیگر کشور هاست

به گزارش دَبی بلاگ، بنا بر نتایج یک مطالعه، آمریکا از زمان انتها جنگ جهانی دوم تا به امروز بیشترین میزان از مداخله در انتخابات دیگر کشور ها را داشته است.

آمریکا رکورددار مداخله در انتخابات دیگر کشور هاست

به نقل از یو. اس. ای تودی، در حالی که آمریکا کوشش می نماید تا دیگر کشور ها از چین تا روسیه و ایران را متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر کند، نتایج یک آنالیز نشان می دهد این کشور خود در مداخله در انتخابات خارجی رکورددار است.

در کتاب تازه ای تحت عنوان دستکاری صندوق رای به قلم یک استاد دانشگاه هنگ کنگ آمده است که از زمان انتها جنگ جهانی دوم به این سو، آمریکا طلایه دار مداخله در انتخابات دیگر کشور ها بوده و دو برابر روسیه در انتخابات خارجی دخالت داشته است.

در کتاب دکتر داو اچ لوین، که قرار است از هفتم سپتامبر به بازار عرضه گردد، آمده است آمریکا در دوران معاصر بیشترین حجم از مداخلات انتخاباتی را در دیگر کشور ها داشته است. بنا به افشای این استاد هنگ کنگی، سطح مداخلات آمریکا حتی از صندوق های رای نیز فراتر رفته و گاهی تا سرنگونی حکومت های مردمی نیز پیش رفته است.

در کتاب دستکاری صندوق رای نشان می دهد از سال 1946 همزمان با انتها جنگ جهانی دوم و شروع دوران جنگ سرد، آمریکا بار ها انتخابات خارجی را هدف مداخله قرار داده است. سهم ایتالیا از مداخلات خارجی در انتخابات بیشتر از دیگر کشور ها و 12 بار گزارش شد که در این میان 8 مورد آن از سوی عوامل آمریکایی صورت گرفت. زیرا آمریکا نگران بود با روی آمدن حزب کمونیست در ایتالیا، این کشور با خروج از ناتو به بلوک شرق یعنی شوروی سابق بپیوندد و این خود شکست بزرگی برای آمریکا در مقابل اتحاد جماهیر شوروی محسوب می شد.

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا

رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته مدعی شد: 3 کشور ایران، روسیه و چین درصدد مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر هستند. ما به این 3 کشور هشدار داده ایم دخالت در انتخابات آمریکا می تواند دارای عواقب باشد. پیش تر ترامپ چین را به کوشش برای حمایت از جو بایدن، رقیب دموکرات خود در انتخابات متهم نموده بود. در سوی مقابل، بایدن و سایر رهبران دموکرات روسیه را مسئول دخالت در انتخابات به نفع ترامپ معرفی نموده بودند.

موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی علم می گردد. به نظر می رسد آمریکایی ها کوشش می نمایند این ادعا را دست آویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند. ، باشگاه خبرنگاران

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11520

به "آمریکا رکورددار مداخله در انتخابات دیگر کشور هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا رکورددار مداخله در انتخابات دیگر کشور هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید