آمازون نیز به جنگ دیپ فیک میرود

به گزارش دَبی بلاگ، پس از اعلام برنامه های فیس بوک برای مقابله با ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ فیک، آمازون هم میخواهد با این پدیده خطرناک به طور جدی مقابله کند

آمازون نیز به جنگ دیپ فیک میرود

آمازون که نگران آلوده شدن خدمات تحت وب و سرویس های کلود خود به ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ فیک است، هم با جلب همکاری فنی و هم با عضویت در بعضی کمیته های تخصصی میخواهد بر چالش مذکور غلبه کند.

از سوی دیگر آمازون تعدادی متخصص هوش مصنوعی را جذب نموده تا آنها پشتیبانی های لازم را از این شرکت در حوزه مذکور به عمل اورند. آمازون همچنین از پشتیبانی اقتصادی یک میلیون دلاری از گروه های تخصصی خبر داده که قصد دارند به پاکسازی سرویس های کلود آمازون از ویدئوهای جعل عمیق یاری نمایند.

از جمله اشخاص برجسته ای که قرار است در این زمینه به آمازون یاری نمایند، می توان به لورا لیل تکسی از دانشگاه فنی مونیخ و فدریکو لوئیسا وردولیوا از دانشگاه ناپل اشاره نمود.

در عین حال فیس بوک نیز کوشش های خود برای مقابله با دیپ فیک را شدت بخشیده و اولین نمونه 5000 تایی از ویدئوهای جعل عمیق را در اختیار پژوهشگران قرار داده تا مطالعه بر روی شیوه های مقابله با این پدیده تسهیل گردد. در نهایت قرار است تعداد این ویدئوها به صدهزار واحد افزایش یابد تا برنامه های هوش مصنوعی مقابله با جعل عمیق هم بدین شیوه تغذیه شوند.

بعضی شرکت های بزرگ فناوری و رسانه ای هم برای پیشبرد این طرح با فیس بوک همکاری می نمایند که از جمله آنها می توان به مایکروسافت، دانشگاه ام آی تی، نیویورک تایمز و دانشگاه آکسفورد اشاره نمود.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3452

به "آمازون نیز به جنگ دیپ فیک میرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون نیز به جنگ دیپ فیک میرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید