شروع عملیات زیرسازی و آسفالت جهت گردشگری آبشار روستای آبگرم در کلات

به گزارش دَبی بلاگ، مدیر میراث فرهنگی کلات از شروع اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت جهت گردشگری آبشار روستای آبگرم این شهرستان اطلاع داد.

شروع عملیات زیرسازی و آسفالت جهت گردشگری آبشار روستای آبگرم در کلات

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، شعبانعلی فرهمند با اعلام این خبر اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران قسمتی از جهت سه کیلومتری آبشار زیبایان از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در حال زیرسازی و آسفالت است.

او ادامه داد: اعتبار پیش بینی شده برای زیرسازی و آسفالت این جهت 4میلیارد و 500 میلیون ریال است که از محل اعتبارات معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان تأمین شده است.

مدیر میراث فرهنگی کلات اظهار کرد: روستای آبگرم کلات در بخش زاوین و کیلومتر 70 محور مشهد - کلات واقع شده است و جز روستاهای هدف گردشگری شهرستان کلات است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران از این روستا و اطراف آن بازدید می نمایند.

او یادآور شد: ساخت سرویس های بهداشتی و ایجاد پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی از دیگر اقداماتی است که در سال گذشته در این منطقه صورت گرفته است که با بهره برداری از جهت آسفالت، سطح خدمات رسانی به گردشگران ارتقا ژیدا می نماید.

شهرستان کلات دارای 116 اثر تاریخی شناسایی شده که 34 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. مهم ترین آثار تاریخی شهرستان کلات شامل عمارت خورشید، مسجد کبود گنبد، بند نادری، کتیبه نادری و برج ارغوانشاه است.

این شهرستان دارای سه منطقه نمونه گردشگری، چهار روستای هدف گردشگری و چهار رشته مهم صنایع دستی شامل گلیم بافی، جاجیم بافی، ابریشم بافی و نواربافی است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2154

به "شروع عملیات زیرسازی و آسفالت جهت گردشگری آبشار روستای آبگرم در کلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات زیرسازی و آسفالت جهت گردشگری آبشار روستای آبگرم در کلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید