شروع تکمیل مرمت، بازسازی و حفاظت 4 اثر تاریخی کلیبر

به گزارش دَبی بلاگ، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کلیبر از شروع تکمیلِ مرمت، بازسازی و حفاظت چهار اثر تاریخی شهرستان کلیبر اطلاع داد.

شروع تکمیل مرمت، بازسازی و حفاظت 4 اثر تاریخی کلیبر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، کیومرث کریمی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان کلیبر با اعلام این خبر گفت: در امسال با پیگیری معاونت میراث فرهنگی و دفتر فنی اداره کل، 4 کارگاه مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی در شهرستان کلیبر فعال و در حال اجرا مراحل عملیاتی هستند.

کریمی با اشاره به مراحل عملیاتی کارگاه های فعال گفت: در این کارگاه ها محوطه سازی و مرمت برج تاریخی آس قدیم در روستای آس قدیم، محوطه سازی و اعمال فعالیت های حفاظتی در بخش گنبد های مسجد امام زاده، مرمت حمام تاریخی و احیای کاروانسرای تاریخی در جاده کلیبر- جانانلو شروع و مراحل اجرایی آن با توجه به شرایط جوی تداوم خواهد داشت.

او اضافه نمود: پس از اتمام مراحل ثبت برج تاریخی برزندیق در روستای برزندیق در فهرست آثار ملی کشور، مراحل مرمت و احیای این برج تاریخی پس از تدوین طرح مرمتی در دستور کار نمایندگی شهرستان قرار خواهد گرفت.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2114

به "شروع تکمیل مرمت، بازسازی و حفاظت 4 اثر تاریخی کلیبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تکمیل مرمت، بازسازی و حفاظت 4 اثر تاریخی کلیبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید