آخرین شرایط بیمه هنرمندان

به گزارش دَبی بلاگ، مشاور اجرایی معاونت صنایع دستی درباره بیمه هنرمندان گفت: به گفته مسئول مربوطه در سازمان تامین اجتماعی، 1074 میلیارد تومان درخواست اعتبار داده اند و تنها 44 میلیارد تومانِ آن پرداخت شده، بنابراین با دریافت چنین اعتباری نمی توانسته اند کاری بیشتر از این انجام دهند.

آخرین شرایط بیمه هنرمندان

فریده سیاووشی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره بیمه هنرمندان صنایع دستی گفت: طی پیگیری های صورت گرفته، سازمان تامین اجتماعی، دلیل قطع بیمه صنعتگران را نداشتن اعتبار کافی بیان و اظهار نموده است اعتبار لازم برای این کار تنها برای 6 ماه ابتدای سال 95 پرداخت شده بوده که آنها هم این کار را انجام داده اند. به گفته مسئوول مربوطه در سازمان تامین اجتماعی هزار و 74 میلیارد تومان درخواست اعتبار داده اند و تنها 44 میلیارد تومان آن پرداخت شده، بنابراین با دریافت چنین اعتباری نمی توانسته اند کار بیشتری انجام دهند.

او ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی اسم سه هزار نفر را از فهرست بیمه حذف و اظهار نموده این افراد مشمول بیمه و صنایع دستی شناسه دار نبوده اند؛ از طرفی کارگاه هایشان فعال نبوده است. مسؤول مربوطه در سازمان تامین اجتماعی به مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری معاونت صنایع دستی-فریدون میرزالو گفته بود، برای جایگزین کردن هنرمندان در فهرست بیمه که می توانند مشمول بیمه باشند به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام خواهیم کرد.

مسؤول پیگیری بیمه هنرمندان صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود: بعد از این موضوع، من با امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تماس گرفتم. این بیمه با اسم اعتبار گروه های خاص مطرح است. کارشناس این سازمان در جواب پیگیری های من گفت هنگامی که بودجه اختصاص داده گردد ما هم آن را در اختیار بیمه قرار می دهیم. او همچنین اظهار کرد اعتبار بیمه قالی بافان را پرداخت نموده ایم.

سیاووشی درباره اینکه بیمه هنرمندان تا کنون به کجا رسیده است؟ گفت: من با رئیس تشکل های صنایع دستی صحبت نموده ام و او گفت با تامین اجتماعی جلسه ای برگزار کردیم و آنها اعلام نموده اند زمانی که بانک اطلاعاتی شان تکمیل گردد، به پرداخت بیمه هنرمندان ادامه می دهند. چون تکمیل بانک اطلاعاتی پروسه زمان بَری را طی می نماید، بنابر این رئیس تشکل ها پیشنهاد داد که خودمان برای تکمیل بانک اطلاعاتی صنعتگران دست به کار شویم. پیروی همین صحبت ها، حدود دو هفته پیش بخشنامه ای به استان های سراسر کشور ارسال کردیم تا ظرف 20 روز اطلاعات مربوط به بیمه شدگان، قطع بیمه ها و علت آن و بیمه نشدگان را برای ما ارسال نمایند. در حال حاضر هم استان ها با ما در تماس هستند تا طی روزهای آینده بتوانیم اطلاعات مربوط به بیمه هنرمندان را تکمیل و در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهیم.

او درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد با در اختیار قرار دادن اطلاعات کامل هنرمندان به سازمان بیمه، بودجه کافی برای در جریان انداختن بیمه صنعتگران صورت بگیرد، اظهار کرد: من این موضوع را از بخش اعتبارات پیگیری کردم. همه ما می دانیم که دولت به تامین اجتماعی بدهکار است، با این حال ما منتظریم به محض اینکه فهرست اطلاعات بیمه ای صنعتگران استان ها رسید، با رئیس سازمان برنامه و بودجه - محمدباقر نوبخت در این زمینه مکاتبه و مشکل را اعلام کنیم تا جلسه ای برگزار گردد و بتوانیم این موضوع را آنالیز کنیم.

مشاوره اجرایی معاونت صنایع دستی گفت: با توجه به سوابق فعالیتی که در بخش اعتبارات داشتم فکر می کنم بتوانیم از بودجه بخش حوادث غیر مترقبه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استفاده کنیم این بخش بودجه ای را به بحران ها اختصاص می دهند و دستگاه هایی که در ردیف بودجه کسری می آورند می توانند از این طریق درخواست بودجه نمایند.

او با بیان اینکه پرداخت مستمری هنرمندان ما نیز با چنین مسئله ای روبرو بوده است، اظهار کرد: متولی مستمری هنرمندان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق هنرمندان است. چون وزارت فرهنگ و ارشاد متولی ارزشیابی هنرمندان است، این اعتبار از سوی سازمان مدیریت به وزارت ارشاد داده می گردد، وزارت ارشاد هم این مبلغ را به صندوق اعتباری هنر که زیر مجموعه خودش است پرداخت می نماید تا مستمری هنرمندانی که درجه هنری بالایی دارند را بپردازد. قبلا مبلغی که به هنرمندان از کار افتاده پرداخت می کردند 120 هزار تومان و مبلغی که به پیشکسوتان پرداخت می کردند 150 هزار تومان در ماه بوده است.

سیاووشی گفت: سال گذشته وزارت ارشاد این مبالغ را قطع نموده بود و به ما نیز گفت که این مبلغ را پرداخت نخواهد کرد. زمانی که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- مسعود سلطانی فر این نامه را به ما ارجاع داد و بعد از پیگیری های یک ساله ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خاتمه 90 درصد هنرمندان پیروز به دریافت دوباره این مبلغ شدند، اما هنوز مستمری آنها در سال 94 پرداخت نشده، یکی از هنرمندان این موضوع را از دیوان عدالت اداری پیگیری نموده است که رای مثبت گرفته و ما منتظر جواب قطعی آن هستیم تا بتوانیم با استناد به آن یک سال معوقه هنرمندان دیگر را برقرار کنیم.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5607

به "آخرین شرایط بیمه هنرمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط بیمه هنرمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید